wtorek, 5 lipca 2016

#4 Zdrowo i smacznie: Przepis na ciastka kukurydziane!


Przychodzę dziś z postem, bardzo smacznym. W sumie nie zbytnio zdrowym, , ale przynajmniej wiem co jem! Zaczynajmy!...

Składniki(na około 50 ciastek)
  • 2 margaryny
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki cukru
  • 6 szklanek mąki
  • paczka proszku do pieczenia
  • płatki kukurydziane(w moim przypadku mieszanka kukurydzianych, jaglanych i orkiszowych)-mniej więcej tyle co masy-ma być ich dużo, aby były chrupiące (jeśli dajecie dodatki-optymalne to ograniczcie płatki o tyle ile ich dodajecie).
  • optymalnie-jakiekolwiek bakalie(słonecznik, orzechy włoskie)
  • optymalnie cukier waniliowy
  • optymalnie-wiórki kokosu
  • optymalnie-tabliczka czekolady
  • optymalnie-kakao, aby zmieniły kolor(ja nie robiłam kakaowych) :)
Przygotowanie:

1. Gotujemy margaryny do ich rozpuszczenia. Robimy kąpiel wodną( wstawiamy garnek z margaryną we większy pojemnik napełniony zimną wodą) i czekamy do ostudzenia.



2. W miedzy czasie kroimy czekoladę w kostkę i w trzech osobnych miskach mieszamy:
(od lewej)
  • w moim przypadku płatki, Wy możecie odmierzyć sobie same kukurydziane, albo pójść w moje ślady i zmiksować swoje najlepsze smaki;
  • mąkę z proszkiem do pieczenia;
  • ubijamy jajka z cukrem na piankę, najlepiej w największej misce.


3. Gdy margaryna Wam ostygnie, dodajcie ją do jajka z cukrem. Wrzućcie również mąkę z proszkiem  i wszystko zmiksujcie mikserem na gęstą, kleistą masę.

4. Teraz pora na dodatki: najlepiej w kolejności: cukier waniliowy, czekolada, bakalie, płatki. Wrzucajcie po kolei i powoli mieszając ciągle całość. Masa ma wyjść bardzo gęsta.


5. Nastawcie piekarnik na 180 stopni. Uformujcie kuleczki o średnicy minimum 4 centymetrów i rozłóżcie je luźno na blasze pokrytej folią lub papierem do pieczenia.

6. Ciastka włóż do piekarnika na 20 minut. Po upływie tego czasu skontroluj czy ciasto nie osadza się na drewnianym patyczku(ja używałam tych dużych wykałaczek do szaszłyków). Jeśli osadza się pozostaw je jeszcze na 5 minut. Ciastka po wyjęciu z piekarnika będą duże. Jeśli chcesz zrobić mniejsze kuleczki, zredukuj czas do 15+5 minut.

Powodzenia w przygotowaniu!
Jeśli znasz podobne przepisy na takie słodkości pisz na pewno spróbuję przyrządzić Twój specjał.
Jeśli chcesz więcej takich postów OBSERWUJ - to na pewno mnie zmotywuje!

Aureleei





52 komentarze :

  1. Całkiem ciekawy przepis :D

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować :D jeszcze dziś spróbuje ;)
    ♥♥♥
    Zachęcam do komentowania i obserwowania. Dopiero zaczynam ;)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie się robiło kurczaka w panierce z płatków kukurydzianych, ale o czymś takim jeszcze nie słyszałam. Może spróbuję zrobić jak będę domu, bo ostatnio narzekam na brak czegoś nowego do jedzenia i muszę urozmaicić moje posiłki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. Jeśli zaobserwujesz mojego bloga, na pewno zadbam o to, żeby nowości nie zabrakło!

      Usuń
  4. Ale mi smaku narobiłaś, kiedyś koniecznie muszę wypróbować ten przepis! <3 Miłęgo dnia. :)
    http://rivnally.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, na prawdę warte zachodu!

      Usuń
  5. ciastek z płatkami jeszcze nie widziałam :D ale wyglądają smacznie
    [ Blog ¦ Instagram ]

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają apetycznie :) Ale z racji tego że jestem na diecie nie mogę sobie pozwolić na takie przyjemności :/ No ale może kiedyś ... :)
    może obs za obs ? Jeśli tak zacznij i zawiadom na blogu :) Anishia0144.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba się poświęcić :)

      Usuń
  7. Ciekawie to wygląda. Koniecznie będę musiała skorzystać z Twego przepisu ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. jezu musza być przepyszne, gdybym tylko miała czas na pewno bym je zrobiła. Może w tym tygodniu?
    pozdrowionka, przy okazji mój snap: victoriasikora
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maksymalnie 3 godziny potrzebujesz aby przyrządzić ten smakołyk!

      Usuń
  9. wyglądają smacznie :) i na pewno są zdrowsze od tych "tradycyjnych"

    www.bolibrzusie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda smacznie :)
    Www.allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczny przepis :) aż zrobiłam się głodna na pewno go wypróbuję, jestem fanką zdrowych i smacznych przekąsek, zresztą moi najbliżsi również :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i na prawdę polecam przygotować ten przepis!
      Na pewno odwiedzę :)

      Usuń
  12. Wyglądają bardzo smakowicie. Mam dużo czasu w wakacje i post leci do zakładek i na pewno wykorzystam ten przepis ;*
    Zapraszam do mnie (odwdzięczam się za każdą obserwację):
    http://nesiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O miło, że aż tam Ci się spodobał mój przepis!
      Na pewno odwiedzę :)

      Usuń
  13. Po wyeliminowaniu czekolady, której nie mogę chętnie bym je spróbowała :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czekoladę można pominąć. Na prawdę polecam przygotować :)

      Usuń
  14. Wyglądają smakowicie! Lecę do sklepu po brakujące składniki i wypróbuję z chęcią twój przepis :)
    Pozdrawiam
    Agatkapomadka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadł Ci on do gustu :)

      Usuń
  15. Ciastka wyglądają super, bardzo smakowicie. Ostatnio eksperymentuję w kuchni, jest mnie tam coraz więcej, więc może wypróbuję ten przepis :)

    Pozdrawiam!
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przygotowania, to nic skomplikowanego! :)

      Usuń
  16. Sama takie kiedys robilam:) Bardzo smaczne:)

    claudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy przepis na pewno wypróbujemy ;)
    Nasz blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a ja na pewno odwiedzę :)

      Usuń
  18. pychotka! już wiem co w najbliższym czasie upiekę;3
    obserwuję i liczę na rewanż :)

    za wszystko się odwdzięczam JUST EMSi INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już Ciebie obserwuję kochana :*
      Na pewno jeszcze nie raz zajrzę :D

      Usuń
  19. Bardzo fajny przepis, koniecznie go wypróbuje :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na prawdę godny polecenia :)

      Usuń
  20. Akurat szukałam jakiegoś przepisu w ramach wykonywania wakacyjnych wyzwań! Zrobię dla rodziny, na pewno im zasmakują!
    OBSERWUJĘ!
    💜💎Unicorns World💜💎

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to świetny pomysł! Na pewno zasmakują.
      Na pewno odwiedzę :)

      Usuń
  21. Mniam! Wyglądają bardzo pysznie :)
    Mój blog
    PS: odpowiadam na komentarze i obserwacje

    OdpowiedzUsuń
  22. mniam! aż mam ochotę pobiec do kuchni i coś ugotować :D
    Może to zrobię, czemu nie? ♥
    mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyglądają smakowicie! :D Musze wypróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń